
Oddelki |
 |
|
1 |
 |
CD, DVD, LP |
223 |
 |
Dramske igre |
13 |
 |
Družboslovje & Humanistika |
461 |
 |
Duhovnost, Ezoterika, Osebna rast |
146 |
 |
Energetika |
3 |
 |
Glasba |
156 |
 |
Gospodarstvo |
16 |
 |
Humor |
2 |
 |
Katalogi razstav |
135 |
 |
Knjiga za darilo |
26 |
 |
Knjige po znižanih cenah |
15 |
 |
Knjige za otroke in mladino |
318 |
 |
Komunikacija |
6 |
 |
Kriminologija |
4 |
 |
Leposlovje, književnost |
361 |
 |
Management in posel |
10 |
 |
Moda |
1 |
 |
Monografija |
101 |
 |
Naravoslovje |
67 |
 |
Obramboslovje |
1 |
 |
Otroške slikanice po 5 in 6 eur |
12 |
 |
Priročniki |
379 |
 |
Računalništvo & Informatika, Internet |
46 |
 |
Revije |
163 |
 |
Satira, humoreska |
11 |
 |
Slikanice, pobarvanke |
95 |
 |
Slikarstvo |
16 |
 |
Teologija |
24 |
 |
UČBENIKI |
32 |
 |
Umetnosti, Zabava, Šport |
207 |
 |
Uporabne vede, Medicina, Tehnologija |
38 |
 |
Zborniki |
38 |
|
 |
|
 |
  |
 |
SPREMINJANJE PROMETNE RABE ZEMLJIŠČ V SLOVENIJI /
David Bole
|
|
Načini mobilnosti prebivalstva vplivajo na prometno rabo
zemljišč in s tem oblikujejo prostor, v katerem živimo. Po podatkih
zemljiškega katastra je v Sloveniji 465 km2 prometne rabe,
kar predstavlja več kot polovico vseh pozidanih površin oziroma dobra 2 %
celotne površine Slovenije. Prometna raba v zadnjem desetletju narašča,
a počasneje kot ostala pozidana raba, kar morda nakazuje na večjo
racionalnost poselitve v Sloveniji. Analiza prometne rabe na državni
ravni kaže na območja, ki najbolj pridobivajo prometno rabo. To so
območja z novo prometno infrastrukturo (ceste, železnice), pa tudi
turistična ter nekatera (sub)urbanizirana območja. Rezultati kažejo, da
so lokalne politične in načrtovalske odločitve zelo pomemben dejavnik
rasti prometne rabe v slovenskih mestih.
Analiza suburbaniziranih naselij v bližini Ljubljane in Maribora
potrjuje tezo, da so novejši, suburbanizirani deli naselij bolj
obremenjeni s prometno rabo, zlasti avtomobilsko. Suburbanizirani deli
naselij imajo od 10 do 50 % več prometne rabe od starejših vaških jeder.
Analiza mestnih sosesk kaže, da starejše blokovne soseske niso bile
grajene za uporabo avtomobila, temveč javnega, kolesarskega in peš
prometa. Z avtomobilizacijo so se pojavile garaže in parkirišča,
običajno zgrajena med bloki na zelenicah ali skupnih dvoriščih. Novejša
gradnja se prilagaja minimalnemu parkirnemu standardu, kar se izkazuje
tudi pri analizi prometne rabe nekaterih novejših blokovnih sosesk.
Problem ni le velika površina namenjena avtomobilu, temveč odsotnost
bolj trajnostnih prometnih rešitev oziroma zapostavljenost atraktivne
kolesarske infrastrukture in pešpoti.
Zaradi širjenja prometne rabe, namenjene motoriziranemu prometu, smo
ocenili odnos prebivalcev do avtomobilov in skušali določiti širše
razloge za ta pojav. Ugotovili smo, da so prebivalci okoljsko osveščeni v
teoriji, a se to ne prenaša v prakso, saj opremljenost lastnega
bivališča z avtomobilsko infrastrukturo vrednotijo višje od ostalih
dejavnikov. Avtomobilizacijo smo skušali razložiti z ekonomskimi,
družbenimi in političnimi razlogi. Med ekonomske spada poviševanje kupne
moči prebivalstva in edinstven sistem obveznega povračila potnih
stroškov s strani delodajalca, ki subvencionira uporabo avtomobila. Med
družbenimi razlogi omenjamo spremembo bivalnih in delovnih navad
značilnih za postindustrijsko družbo. Med politične razloge uvrščamo
gradnjo avtocestne infrastrukture, ki je bila v preteklosti prioriteta
iz upravičenih razlogov in hkratno zanemarjanje javnega potniškega
prometa ter bolj trajnostnih oblik prometa.
Povsem na koncu predlagamo možne ukrepe za bolj trajnostno
načrtovanje prometne rabe zemljišč: popravke parkirnih standardov, bolj
celovito prostorsko načrtovanje, spodbujanje javnega potniškega in
nemotoriziranega prometa.
|
Mehka vezava; 76 strani; slovenski jezik; leto izida: 2015
|
založba: ZRC SAZU
(ISBN: 9789612547691 ) |
|
 |
redna cena: 15,00 €
cena za vas: 13,50 €
vaš prihranek: 1,50 € |
|
|
 |
|
Plačilo |
Ponujamo vam več načinov plačila. Izberite tistega,
ki je za vas najbolj primeren. |
Po povzetju
Naročeno blago plačate kurirski službi ob prevzemu na domu. |
S predračunom
Po zaključenem naročilu si sami natisnite predračun za naročeno blago. Predračun
lahko poravnate s položnico ali z nakazilom preko vaše spletne banke. |
Dostava in osebni prevzem |
Blago naročeno v naši spletni knjigarni, bomo
po pošti poslali na navedeni naslov. Blago je navadno dostavljeno v 2.
do 5. delovnih dneh po naročilu.
Pri naročilih katerih skupni znesek ne presega 30,00 EUR, se obračuna pavšalni strošek soudeležbe pri dostavi v višini 3,50 EUR in velja za pošiljke dostavljene na območju Slovenije.
Stroškom dostave se lahko izognete tudi z osebnim prevzemom na
sedežu podjetja Buča d.o.o. (Kolarjeva ulica 47, Ljubljana). Plačilo na sedežu podjetja je možno samo z gotovino. |
|